Pierdut si regasit | Greene W. Ross

Pierdut si regasit | Greene W. Ross

Asociatia de Stiinte Cognitive din Romania

50 lei
Produsul este indisponibil la noi
Verifica stoc pe Carturesti

Descriere

PIERDUT SI REGASIT. Cum sa ii ajutam pe elevii cu probleme comportamentale (si, astfel, pe toti ceilalti) este versiunea in limba romana a primei editii a cartii LOST & FOUND: Helping Behaviorally Challenging Students (and, While You're At It, All the Others), scrisa de Ross W. Greene, publicata la editura Jossey-Bass, A Wiley Brand, USA.Dr. Ross W. Greene a pus bazele abordarii inovative, fundamentate stiintific, cunoscute acum sub numele de Solutii colaborative si proactive (SCP), descrisa in cartea de fata si in cartile sale anterioare, The Explosive Child si Lost at school. Dr. Green a activat timp de peste douazeci de ani la catedra Facultatii de medicina de la Harvard, iar in prezent este profesor asociat adjunct in Departamentul de Psihologie la Virginia Tech. Totodata, el este directorul fondator al organizatiei nonprofit Lives in the Balance (www.livesinthebalance.org), prin care sunt puse la dispozitie, gratuit, o gama variata de resurse online despre modelul SCP si prin care sunt promovate drepturile copiilor cu probleme comportamentale, ale parintilor lor, profesorilor si altor apartinatori. Implementarea in scoli a modelului denumit Evaluarea abilitatilor subdezvoltate si a problemelor nerezolvate (Assessment of Lagging Skills & Unsolved Problems [ALSUP]) ii ajuta pe elevii cu probleme comportamentale prin metode non-punitive, neostile, care sa dezvolte abilitati, sa consolideze relatii, in mod colaborativ si proactiv. Atunci cand ii tratam pe copiii cu probleme comportamentale ca si cum ar avea o intarziere in dezvoltare si ne raportam la ei cu aceeasi compasiune si aproximativ cu aceeasi abordare pe care am avea-o fata de orice alta dificultate de invatare, ei se descurca mult mai bine. Daca insa vom continua sa ii tratam ca si cum ei ar fi nemotivati sau manipulativi, ca si cum ar cauta atentie si ar testa limitele, respectiv daca vom continua sa ne bazam predominant pe consecinte impuse de catre adulti, cel mai adesea copiii nu se vor descurca mai bine. Aceasta se intampla deoarece consecintele impuse de catre adulti nu ii invata pe copii abilitatile care le lipsesc si nu rezolva problemele care stau la baza comportamentului nedorit.